Misjoniteated 1938-12



Vaata PDF-i

MISJONITEATE Tagasi Nastat lõpetades tahame vaadates öelda ühes piha lituga: “,Zänage Jehoomat, feit tema on hea, Heldus kestab igmveiets ajaks. tui meid fa enne Fõjanda tuletut peaks puhtama kar tutfutama, et me jaofs. jeht tema Ses mõib Jehoo- ta mägevad teod üles rääkida ja (õit tema kiitult kudutada? Wäga õndiad on need, kes hoiavad is on kohus, ja keš teemad õigust igal ajal, Mõtle niu peale, Sedoowa, nõnda kui jul heameel on onta rafwait; tule mind fatiuma oma õnnistufega, et ma jaan näha fu äratvalitud rahiva Head põlve, et ma jaan rõõmustada ft rahva rõõnurga, et ma tiitlen Ju pärisojaga.” Kaul 106, 1—4. Ln möödunud jälle üls aasta, mus on meid fanrud (äbonale Jumala igavelele riigile. Ole me fäiitäes mõidekud felle aasta, oleme töötanud Jumala tiigi töös, š oleme jaganud oma nured ja rõõmud jelles tö s ja niiid jeijatume Betkefs ning maatame tagafi. »Tänaae Jehoowat, ieit tena on Hea!” Tema on annud meile ajalifu ja igaweje leiva, ta on fatnud meid meile annud ja annud meile peavarju, aga fa õiguferiided ja walmistannd ta on kodu õla riigis. Ta on Koidnud meid tõe fees ja olud meile tõiipidi armuline. Ta on meiega käinunid ini ila lastega. Ta on oma inglite faitiega meid imbritjemud, = Peeile nägemata roaenlane on kill ette mõtnud mitnteb rünnakud meie mastu, aga Jslanda inglid on nad tagali löönud ja annud meile wõidu. õumal on olnud meile arnudine fa meic effi mugte puhul, Ta on meiega voeel fannatanud ega ole armuaega lõpetanud. Veel tohime oma pal 2oed jaata taetvalesie templisic oma Esjtfojtja juu: ve, Bie tohime toeef ennait ivalmigtada, feit meile on tweel Jellets fingitud eku. We mõtleme fin fa nendele, kes on meie iealt puhfama futfutud, ja me olefid Jõjandas üÜlestõusmiles Joomifjime, et nad tõik nimuurd ning ilmukid cfimeies Jsfanda ette. Me Nr. 12 1938 XVII AASTAKÄIK foovvifiimte, et Jiis walmis oleffime taevariigi Edaii, me täname Jumalat ka eriti Jelle eelt, et ta on meie tegu tema töös õnnistanud. Tema abiga olene jaatoutanud komuniste eesmärgi. See on olnud tema arnt, et ta on õnnistanud meie t fatva ja ohtorimeeljuft ning on fuulmud nteie 43= tatvate liikmete paltoeid, mis on üles jaadetud te= ma riigi tööliste, mahendite ja £ valt. Ka on meil põhjult Jumalat tänada meie (obumtaa rahu ja heaolu celt. Suinal on lubamid meie maale njutvabadule õnnistuje. See on Jutrinv maine fingitus kogudujele. We täname Sumalat meie maa toalitiuje ceht ja palume Sumazlat, et ta riffalitult õnnistats wafitjule tööd nii viigi kui fa kogude tajuts. Sa kui me nüüd nõnda tagali vaatame läinud aastale ja oma täritmeelt amaldame taava Ziale, fis tahafjime minna mure andunufega uude aas tate. Ma hin neil päevil tagali dimisioni nõukogu tõtungilt. WMeic divisjoni Alwate lii tude ja univonide efimebed olid koos ja meie ühine otjus olt: Lalmistagem iteendid ja togudult. Teh: tem meel tenta tööd, feit öö huleb jellele maail: male. afutagem armu: ja rahupäevi. Armdad õed-vennad! Sidngene endid tugeva armastuje ja ütsmeele fibemega. Töötagem nüüd aneel fuarimta Hoolega. Olgem ustavad nii oma iütlitus e(n8 ni fa Jumala asjus. Meie misjonitöölijed annavad endid ühes teiega uuel aastal muesti Fõjanda Poole ja armu alla. Me tahame teenida Zõjanda (arja õnnistuietš ja walmistada farja Suure Karjaje atkäe-, wafs. Baltvetagem oma miõjonitööliste eeft. Sa nõnda jätame endid Jõjanda armu hoole alla ja läheme uins uude aastaske ning palume, et Söland ioiifs meid ühelt võidult teije kuni jaa= bub tema rahiva juur mõidupäeju! Ed. Mägi, Rõõmustagem Rõõm on inimeie jijeclu üks juuremaid ivaja: dudi. Sima jelleta ci ole elu täislil. Jnimene püüab röõnur jaatmutada igal wõimalitul miiiil ja teel. Kuid iga rõõm ci ole õige, tõelit rõõm. Seda näeme nõnda kinetatud maailma võõmudelt, Heed ci kuda ininteht õnnelikuks teha. WMaifed võõnnid on ajutijed ja okenemad teatud olukordadeft. Tõe [if rõõnt aga ci olene ohuikordadelt, maid tema ma: litieb ontordi. Tema on jääv, igavene. Zõelifu röönur ainus allitas on Jumal, Juba Kaatvet oli jelles teadlik, kui ta tirjutas: , Rõõmu on rohfesti fu palge ees, lõbujaid asju on fu pa: tentas fäes lõpmata.” Raul 16, 11. Zõelitu röömu eeldujets on armastus. Jumal on avi tus, ja feega ajub temas tõelit rõõm. Tema t leht tult vööm fiia rõõmutusfe maailma. fina minuga ofed; fu Ets neilt wäljendustet teph ja Kaul 23. kosta tõelil tööntt. See põhimõte pidi ajuma inimeõtesie, ja võimaldama fa neis taawalitu teie minu armastute läbi pidi jumalit rööm iffa enam inimeies tuulutati ette prohivetiteft. maad leidma. Seda Wii kirjutab Jeejaja ou fuurt walguft näinud; nende jelle tõdenemitelt: , Rahwas, kes täis pimedules, üle, kes elafid facma ioarju maal, on malgus paiitnud. rahiva paljutš teinud, juurt Sa oled rõõntu oled fa te male jaatnud; nemad rõömaustamad ees; rõõm on otlegu lõifule ajal, otfegu mäga 9,1. 2. võömjabd iega: ,, aata, mtav, mis ma fuulutan fõigele jinu need on, (cs jaali jagamad.” Feel. Ka Kristuje Tündimije vahivale teadaanne teile peab algas murt jaama.“ law vöö Zumal ilmutas ristufe läbi meel Telgemalt oma armas tult, et võis olla ,rahu maa peal ja inimestelt hea meel.“ Armastus jai awalituts Poolitiemi: 178 jiste, nõnda fui mina ona ristus taewasie minnes Poolitfes oma jä telfäijate rõõmu eelt, öeldes: ,Ja ma tahan Jia paluda, ct tema annab teile ühe teije Rõõntus= taja, et tema teie juure igatvesti " ob. 14, 16. Sellega ta Sellesfe tõotas tõotujesie neile nätudes Püha Waipm nad olid nii eejt mastutt andmitel (Ap. t. 5, 4) alati võõmjad. Siegi roangihoone ei funtnud nende rõõnnt muut ta furbuietš. Sta praegu mwõib Sumala inimene igal ajal ja igas oluforras rõõmus olla, mõeldes Krištnie tõotuiele: ,,Ja roaata, mina olen igapäere teis juures maailma otfani.“ Kuid fturimat vöönui filenbad igale uiflitule Kristufe tõotus tema teije tuletu fohta. Grovet Feejaja annab meile edali ootajate töömuamaldvuje, mis on: ,Baata, fee om meie Juntal, feda meic oleme vodamd, ja tenta päästab meid; fee on Jehoorwa, keda meie olente oodanud, olgem täga röömjad ja võõmustagem tema ärapäältmije päralt” eef. 26, 9. Kas on jul via jelleft rõõmud? M. Bärengrub, rõõnr? fivatšetatfe. inimejefsjaamije Siristus ia täiujõnad olen pidanud ja jään tema armas tule fisie. Seda olen mina teile rääkinud, et mini öö teie jiiste jääts ja teie rööm täis Riifugulelt röömutäiufejt peaks olema küllastunud iga inimene. Siis on tõelit olu. Weidu ainult Sristuje võõnmi. ütles: , Sui teie minu täjujõnad peate, jiis jääte omangeelimuti tuulutamitel (Cp. t. 8, 39.) ui Jelle fw faut, need trööstimad mind. Sa walmistad nur ette laua tõitide nähes; Ja wõiad mu pead õliga, mi faritas on hästi täis.“ ies, millega Jumal wäljendas Loodoleivustele oma jaata. VWanaaja ujumeded tundiid, et ,vöõm Jehvoia päralt oli nende rammu,“ Heem. 10. Lirgedes nende wäljendult mõime woeenduda, et nad olid jõudnud inimeje ülimale ideaalile. Kunlatame ford Taaveti wäljenduit, millelt kostab mõrratu vööm ja rahulduštunne: ,,Sehooma on mu far: jane, ct mulle pole ühtegi waja.” Woorte roht maade peale ajutab ta mind, ta Jaadab mind hin= gamije toee juure. Ta jahutab nur hinge, ta jaa= dab mind õigute jälgede peale oma nine päralt. Sa jiis, fui ma täin Mrmawarju orus, ci karda ma furja, jett et päästmisest * kaulja õpetab: ,,2ooda Jehooiwa peale ja tee head, ela outa ntaal ja toida ennait rahu fees.” Lootfe Jumala peale! Zgal käermal on oma koor mad; mured ja rastujed. Kui heameelega oleme malmis oma toffujaamistel nende üle rääfima! Kii mitmed mured leiawad telleläbi teed meic jä dauteteste, — palju ja asjatut kartuft tuleb meie veale, meid rõdub meie murede foorem nõnda, et me ei hutme enaut Palastajat, Heldet Onništeaijat, tes on afati walmis meic palmeib fuu/ma ja ta fab meid igal ajal ja igas hädas aidata. uba Jin maa peal tohib Eriftlanc iihendutes Sristujega rõõm tunda, — ta wõib näha tena anmaštufe iwalgult ja maitsta tema kigiolemile lõpntata tvoosti, Sga jamnt elus ioiib meid (ähe= male “Seciujele, annab meile jügatvamat tundmilt tema armtastujes ja rotib meid üha lähemale tanni rahu fodumaale. — ,Zee Kristuje juure“. Tee ellu »Sriste teede peal ja vaadake ja kühige igameie elu jalgteebe järele, mis Jee Pea tee on ja fäige feal peal, tiis [ciate Bingamtiit oma Bingele.” Ser. 6, 16. rohwet ütleb Jumala rain fiiendatult: öviste teede peal, vaadake ja tühiae.” Sõna teed annab mõista, et fin on tegemilt mitmefuguste teedega. Soaväemaies elus fõnni me teedel, %Wad mõimad olla jirged ja kõverad, laiad ja fitjad. Kõige rohkem teeharulib teijab noote inimeje ekt eeS. Saa teenäitaja ttutas mit na ojutub võimatuks. Peab malima. Peagu igal inimejel tuleb ford feista teelaht meel ja otiustada, et valida oma elule õiget juuna. ütleb: , Mina olen tee, tõde ja stuje jüngrid aga ci teadnud teed. Too »»Stuidas ivõime Meie teed teada?” VBilippus jälle ei hrndnud Sia. Kas nad ei ofmud Kristuie õpilajed? Kas nende hea Õpetaja vi ol: nud õpetanud neile teelt, mida nad pidid kalima, ja Salt, keda nad ütlefid mitte tundwat? Kind lasti olid nad õpetatud ühes kui teiies. Ets tujune meiegi õpetuled Jamafugustets Ei meie neid ei wii eli. Jumala jõna jaab meile Ül õppeaineks, aga tenelif elu ei foosfõlastu õphi= tuga. Teame pealt palju Jumala tõotuji, mõis tame vastata fovatvalt igale tülijale Zumala kin: me fästu ja palju maudfi, Jõndnud on meie ellu otjustamife tund. Seijame teelahfniel ja tüjime: Kudu minna? — Ei tea teed. Mits? ÕŠppijime tüll Jumala jõna, aga ci õppinud neis õpetdis tundma Sja, keö ütleb: , Ma tahan find targals teha ja julle õpetada teed, mis ja pead käima, ma tahan julle nõu anda onta filmaga knd juhatades.“ Sõnatuulmifes Jaab taeivane Sia meid juhtida õigele teele. Rifas noormees tuli Jeefuie juure, et Da maailmait ja Stord oli üts noormees funinga Foja tüllule, toveduje ja ebatölbhife pealtwaatajaks. (Ei olmud ieal ühtegi inimlitfu tätt, fcš olefs ivõinud tagafi hoida taaja elamait tõite head ja halba. Oli aga its jõud, fes juhtis tema pilgu fõrgemale, et ta õis öelda toos laulifuga: ,Via tõstan oma jilmad üles fimi voole, feš ja taewas istud.” Te ma jilmad olid juletud fõigele halmale ja avatud maid Leale, Ses oli fee noor?; hästi. See oli Zaanicl. Vit feistes ja maadates tohtad ta jõpvu õi taastati eluteel. Neil igal on oma foowid, ivaa ted ja mõtted. = Sind fuijutaffe meelitamalt ja paljutöotawate eesmärkidega. Siin põimitafie jõprusfidemeid; jäävad, inamefed paistamad nad inlle jel pettel. Aga unustujesie on jäämd üks teefaaslane, felle fohta on öeldud: ,,Ei olnud temal nägu ega auõtuit; BC meiv nägime teda, aga temal ei olmud mitte feda nägu, et meie teda pi Dime toaldama, Ei teda pandud mitsti ja tema oli fõige Palwem meeste feaft“... Oled ja aga tuiinud Telle ärapõlatu ligioletut, fis paistab ta Julle hui foit, ilus fui tuu ja felge tui päitene. Teiste pilgud juhid fa fa finna, öel: des: ,Lšaadafent Jeefufele, kes on meic uju ülem jaatja ja lõpetaja!“ Solmandafs ütleb Jeremia igaiveste jalgteede järele, mis Seijad, waatad ja küsid, fit mida otfis — furrimat õnne. Ta tundis FÜL Jun mala jõna, aja malis ometi ivake tee. M Kas ci õpeta meile fee fogemus, et tõil, mis õpime, jaats meile eluks, aga doamats. Sui Teiteks, Jumala ja oma vännaful uutatud tudugis mitte ainult prohoet ütleb: feijatad, päheõpitud ,Waadake”. His on fu pilt fa Teedel jeifataimine. annab Juure ivõimaluje ümberivaatamitels. Mida kõik ci maa data ega nähta feifatadeš! Gaadataffe ümbruit, autritakje teenäitajaid. Tähelepanelitu film mär kirfid find? feegi effija pidi ivõtma endalt elu. Kui ja aga waatad Jeejuiele, Js kürid fa te teine tulemafelt. Hoormees walis climete, felt tal oli vašfe jääda fõnafuulmijesie. Za ci leidnud, ejimene Kellelt lig endale teenäitajaks roarijeerid. Ta tühis neilt nõu otjustamile tunnil. Ännelit ci olnud ta, kui malt wastawat määrtult: , ti teed ijaldatatvalt teejuhilt. Rad aga ckfilid mõ= [emad jiigatasie laande — jäävalt. Siurdaš iva: teed, mis toits Juurimasie õnnesje. Jeefus näitas fats tabamalt: Jee hea tee pi.” Keda oled walinud endale teejuhits? Timdmatuil teil täies tüjis ford malt, et (eida Pead teed. temale Sa huined teda elu temale. Sa pühendad kogu oma Oo, ja wweel rohtem! pilku, mis täidaks Sa ootad te find tema ar: maštuiega, See pilt muudab find. Sa omad kõit omaduled, et olla Heats teenäitajats eFhijale. 8. 3, 4 Head uut aastat! | Liidu juhatus »Misjoniteadete“ toimetus tab mitmejugujeid asju twäljasvool tawaliiuit. 179 Heast Nemad pancivad oma jüdame vahekorrast kinni.” (Laul 17, 10). Siin fõneldatie inimeiift, fes on teiste astu kinijed. Kad ei ujalda teiji. WÕib olla nad on pettunud teiste inimeste fäitumijejt. Neile tas on tehtud ülekohut wõi neid on petetud. Viid nad on kõikide wastu finniied ja näevad teistes aimult waendahi. Nad foomulitult on ile õnnetud ja teevad fa teifi õnnehute Kiijugunte inimene jä b lõnts meefehaigets. Ta kahtleb iga inimele õigluje ja aujuie üle ja lõpuks fa Jumala armastules. Kes tülastab perefondi, fee mõib õvvida turdma niiknaujeid inimeji. Tihti leiame, et rasfujeD igabäevales elus, lahtmeel abielus me. on rõhvalt mõjunud meelele. Kuigi nad toeel täidavad oma fohustuji perefonna masti, nad teevad feda jagedasti ilma armastnieta ja (09. maulitult ilma rõõnuta. Neid fohtamte jaaedasti fa fogudujes. Kui õnnetud on niijuguled inime jeb! Kes kord jellesfe olufovda on jattunud, ice ci hääle jealt naljalt. Kabjuts elus on jee alati nii, et ebajõbvalit inimene fohtab ebajõbraliffe ja fin nine Fnnijeid fübameid. Sealjuuces (oonufifult finniste ajalbamatuš fandub üle teistele, jeit mis feegi tülvab, jeda tema fa lõikab.” Seega wahdefeinad aina fuurenewvad. Tõdeneb Laulifu ütlus: ,, a nemad faadaivad ileendid üksteije peale fomistama; kõik, tes neid näevad, mõtarvad neilt ära põgeneda.“ (Laul 64, 9.) Millije jeifukoha peaks Tiin mõtnia tõeline krijt lane? Zema ei jaa teifiti Ani tunneb end olemat «miibästi taefade fui rumalate ivõlalane” (Room. endale juurefš õntistujets ja lohutuiets tema võillusriftal ujuteel. E. $. Wdite kirjeldab feda onta vaantatus: ,Das LWirken der Apostel”, GE. 426, eestujuna ja tõotujena fogudujele: ,kõpuks jõudiid reijijad Appiweri (Appi Fo ru) , muiš ajus 13 tunni tee Roomait eemal. Turu aides läbi rahmahultade, kes täijid Jiin juarel teel, langeb nii mõnigi põlglit pilt Pallike, aheldatud wanantehele, kes on feotud ühte toore wäljanäge milega furjategijatega ja tenta fohta tväljendatalie nii mõnigi teotuje= ja wandejõnta. «Sid ätki kostarvad võõmuhõisked. Pulgait tuleb teegi mees, langeb tvana nale ja faeluštab teda võõmupijarates, termitals oma ija, kes tana foduft ära maks leiavad paljud aheldatud iwangis WMöödujate wangi rin nii (ui poeg olnud. Wii Jelle mehe, tes neile Korintuies, Eroefuieš ja Wilippis ehud nu fõnelenud, Tema jädamtikud õpilajed kogute wab oma tvaimulik ija knrber, näi et lõputs kogu Tafffond jääb feisma. Sõjamehed nuututvad koti mitamije päralt fannatamatuts, kuid nad Jiisti ci föanda nii õnnelilult ühendatuid (ahtumifele Jun Dida, jet fa nemad on õppinud onta wangilt bidanta ja teda austama. lugu Sellel eluwaljutelt ta redajoonelijets inuitid näol märkamad õpila tied Kristuie kuju mastubeegeldnit. Nad fimnita mad BPanlujele, et nad ci ole teda wmtštanud ega laffanud teda armastamalt, ja nad on olmud te= male alati tänulitud õndja [ootufe eelt, mis fogu neide elu fäbistab, fijendades neisfe raju laga. Juana 1, 6.) Saalomon ütleb: Õige inimeje vili on elu mut ja fes tart, jaab Dingeb eneje poole.“ (Op. 1. 11, 30) »Si armjad on mägede peal nende jalad, kes »Stui Saulus oma ujuvoendi nägi, tänas ta Sunalat ja fai julgutt.” (Ap. 1. 28, 15) Hinult wäheled mõivad mõista, milline tähendus oli neil tes ütleb ningas.” KW meeljus Sumafa tippunid humestama tema meelt, oli forraga fa Duud. Kuigi tana niuelu oli olnud Linfatuste, famnatušte ja pettumuste rida, jiisfi ta tundis jel tunnil endale lõige eeit riftalitult tajutud olevat. vöömjaid jõmuneid kurlutamad, kes vahi annab fuulda, feš pead fuulutab, kes õnnistult Fuhntab, Sitonile: jinu Jumal valitieb kui (Keel. 52, 7.) õnadeš efitatakie uitlikule tenta oma faasinimeje maštu. On meie armastujega täidetud, fis meie ci teifiti fui jagame feda teistele. Kinnine kr Õige jüda olel jaa ja umburjaldus peab meil lõikide ivastu faduma. Juba meie enda Puvides ei tohi me nõnda talitada. Kui jääme fimmistefs teiste maštu, fis Jeega me jur mame enda fees paremad tunded, jeht ainult fee, 08 teilt tastab, jaab iie fastetud.“ (ÕŠp. 1. 11, 25.) Ofamõtlitfus ja jõbralit = mõtetemahetus elustab ja joojendab mõlemate jädamed. Kõi, feda Sumal Tin elus teistega foffu juhatanud olgu abielus, perekonnas, clufuties mõi kogudu fes, mõelgem fellele. Aportlite tegude raamatus jutustatakte Pau luje füdamlitkujejt teiste astu ja fa tema jõu pingutuste aulisteft tagajärgedelt, mis jai temale 180 iõnadel. Kefet nutjaid, faastundjaid uiklikte, kes ei Päbenenud tema ahelate päralt, waljul häälel Sumalat. Kurbufe Za Paulus täni pihv, mis oli indlal jantmul ja võõmialt jattas ta oma teed. ci faewanud soiku ceft. minemitu üle ega fartnud tule Za teadis Pill, et teda iwiletjujed ees votatvad, aga ta teadis fa, et ta oli mõinud va baštada ivange, tes olid omi palju foledami tvangipõhves, ja nii ta rõõmistas oma fannatus= s Kristule päralt.” mates armtastuje mõju chuvõitlufes ta hil jent firjutas Wilibpi kogudufele Roomat, ja õhu tas fa neid ivaštastifujele armastuiele ja its meelele, üteldes:” ,Kui teil nüüd on... armas tuje rõõmustanutt..., aimu ojajaamilt..., iüdamliffu Balastuft ja ärvait meelt, fis täitke mimit röönt, et teie mõtakiite ülsmeelied olla...“ il. 2, 1. *W AB, Divisjoni aruanne Põhja-Euroopa divisjoni nõukogu pidas täna mit aastaistungit 14.—20. detjembrint, Stanbo rongb Parkis, atfordiš, Ztanbovongh nglišmaal. Part ajub Londonit tnu eeniat, fu aviivad jure alune raudtee ja omnibujed. mt aastaid tagalt Briti nniooni võtetud umbes 50 elektrirongid, maa Stanborongb Part ja Jeal ajumad praegu peakorter, janatoorinnt, emadefodt, jõna: jeepärait ,Eiintejed mad Olgem tiimastets?“ Booljad ja tehten ejtmefi tegufid. Misjonitööliste ariv terves divisjonis on 654, feega 19 enam fui eelmijel aastal. Elanife ari, tolle tesfel need töötamad, on 160.651.868, feega iga 213.950 inimeje peale üls misjonitööline. Paganamisjoni maadel on divisjoni! liikmeid erilaadie ajutule tõttu tuttav praegu 10.056, jeega 2 tenve Dhvtsjoni (iile mestifujt. Viis aastat tagali oli maid 20% pa ganamaadel liikmeid. Haganamisjoni tööliste ariv Kõutogu ištungiit mõtfid oja 51 jaadifut Diwisjonilt ja 2 Jaaditut General Konmerentfilt. hudutus miidama, on üle 55.000.000, jeega iga misjonäri peale tuleb üle 1.200.000 inimefe. See trülitoda, tiit. Za toidnainete on oma tõigite ünibnules, Balti aniooni, imabrit, kuhu Seti elanud Süit ja kuulub, alutule elindafid VS, Strodl — Leedult,3. Oltin — Lätilt ja nede ridade tirjutaja — Eestiit. Jstunaid algalid igal Ponunitul piiblituni ja pühendustoosoletuga, Kormerentft = BE 2 i 66 role 4 2 . B.-Roela es 33 1938. 2, aaa — 98 97 39. 114. 36 71378 16. 68 020 60 10. 18 8 — 4 34 53 88 199, 1 4 AT 26 1 958 last 155 Or — 1— 8. 55.-80 0 40.96 38. 36 98219891 EJ To, 800180 1 re 8041 3 14 Ta 389. 42 — 4974 7116 926 1920 Mr t 287 = e 22. 14° 29. 179. 1 5 — 19. 100 Mr i a 70 15 965 8. =: 5 10 1 hits e Tln — 21 4 — 249 873 808 2913 19 14 3 — — 26 12158,6, 078 65 10 4 861 12 108 — 36 654 21 28 75 26:71 425 17. 10 137 426 694 65 31 86 37 — 281 44 26 2100 10,5. 10 106. 5. — 1378 116 21 53 35. — 42. 18 — 28.17 — 38 22 5 ööad dl 111-255 7086 36 31 100.34 043 110. 26 2 2171 88 — 345123 5 — — -—-— 178 — 13107 — 56 6,6 485 187 20 Zärulif aastat Tartu olles Sumalale, mõib Tartu MV MV osakonna ajaloos noorioo tamüe alal, feit fageli ta pidi terwele faalile vühapäe- Loole. Katstiimmend aastat on kiillalt pitt aeg ühele ganiiatfioonile, et areneda ja töötada. Ta on aeg, mis on bõimaldanud paljudele = noortele olla Jumala Vaimu boolt ette nähtud tegewuies Bingede päältmiie ieetord roeel köit lapicd tões ja iagalime kavielitus nius äsialeitud tõde uutefe tunlajatele viatond tvaadata tagali kahefümne-aastaiele tööle ja aia: töös. Adroentliikumile vioneerid fai tarsti taemait toalguie afutada nooriov ojatond kogudusie, ja nõnda om üle maailma desje. toondunud Meie täname meic noored MV ojatonda: Jumalat, et fa Eestis noored on tindla organifatiiooni abil foondatud ja et meil üle maa on MV piafounad, tellebeft manimad on Tallinna ja Zartu MV ojatonnad. Zartu MV ojafonna ajutamiie mõte tvõeti üles 1917 aastal. Õde Johanna Mält, koguduste tulen eel, oli teinud ettepaneku Sprohaele tookordfele T, et toauduie Liidu efimebele noortele veafš olema Johann mingi oiatond eneiebarimiietš, nii kui fee on mõnel teifel frilte litul organijatiioonil, S. Sbrobge riis Jelle ajutamiie mõtte liidu nõu: togušie ja felle Ioal lubati Zartu noortel omawabel erifoošoletuid forraldada ja nurida meie huulutule hunt: tiib, naau Matt, 24. peat. jeletus jne. 3. Svrohae iubatujel. Wii mõib MV ojatonna alutamife mõtte algusaastaks pidada 1917, a. Ametlitult aintati olakond 21. detiembril 1918. 4, jet jts toaliti esmatordielt ametnikud ojatonnale, nii tui feda näitamad vanad protokoliiraamatud. Aita: jaitš Tiitmeits olid Job. Surohae, Sohanna Mälk, Marie Hunt ja Salme Vään-Leote. Eiimeiets noorioo oiakonna inbits oli Marie Gunt, feš enerailtielt tegutieš tolleaeaieis mõimalustes. Ola: tonna aiutamitel oli [iitmeid umbes 13. Need togu- nefid ciimtehe8 armastuies laufnfoori, omawahelistele tonšoletutele, ja torraldaiid elimeli noovioo-toosoletuid valitult. 1919. aastal tuli palju uufi nooti togudusie, teiste fea ka nende ridade tiriutaja. See aeg tuleb mulle ette, nagn olefš fe eile, millal noorte toosoletub me immga aluštati jama aasta jügiiel 3. Sbrohae ja Marie Ilndi juhatusel. KNoovioo tegelaste ieas olid fee- tord näha Selge, Ed. peale on abiga oma Leontine Lubi, EI Kult t, Agnes Kult: Bruks, Elir. Kreis + ia teited. Sellelt ajalt Zartu noorioo ojakond jammmud Jumala mõitlusritalt uju ja tegemusteed, Waršti päralt mainitud aastaid lahtuiid Tartut 3. Sprobae ja intlustaja M. Bärenavub, Terme vool talroe ei olmud Fogudniel jutlustajat. Nüüd pidi alles noor piatond oma täed tööle panema ja taaja tegelema vivangelijatiiooni töös. Koosolekuid peeti tootord Pihkva (Bõrd tän. 10. 3—4 korda nädalas. Noored jutlu taiid ja töötafid ühes meeles ja armastuieš tootordiete iubhtibe Marie Sundi ja Salme Vääna-Leokeje juhtimis iel. (Marie Hint lahtus hiljem Taani). Hende ridade fiviutajale olt üla[mainitub aeg iuurefs toolitš jutlus» 188 voiti jutlustama ja lanlufoorile juhi abits olema. Olime Biliem tult mend °C. Klement Tartu ja jattas noorte ewangelijathiooni ning järgmilel temadel ristiti ilus togu fiitmeid togudufele juure, Mut Boogu, indu ja inšpiratfiooni noorte tööle Tartus ja foon Eestis tõi juure tootordne Standinaavia unioni noorioo Jefretär ja tuline noorte juht wend Siccr Rasmusien, Noored töötalid fobaveal ia tegid ta lühemaid misjoniretti läbemaste ümbruiesie ja nõnda walmistafid end toeel iuuremale hutlele Jumala töös. 1922. aasta Jügitel futiutigi nende ridade Fisiutaja otiv noorte testelt atvan: aeeliumi tööle ja faadeti Wõru (inna jutlustama Olakonda on juhtinud mitmed meile kentud noored. 1924. aastal oli ice wastutusritas töö Sde £. Lubja täes. 1925. aastal jubtifid W. Johanfon ja Ernit Eller. Samal aastal ajutati vialonnale oma wäike raamat: tomt, milline on tänaieni faswwanud üle 350 köiteni, 1926, aastal oli oiatonna iubits nende ridade firintaja Zol aial eõmakordielt jagati töö aruvvideõie, iamal aial Tartus Balti Uniooni ehimees ia piiblitööline 3. WILITID 10. D. R. Wall Wäaele ning nemad tõidai aruvvidesie iagamife mõtte Miia MV ojatonnalt, nii tui fee ülemaa: ilmie noovioo töötarvas on ette nähtud. Alutati palm piibli=, misioni- ja armastuštöö-aruvi. litte Bali koosviibimisi ja E. Mäai 931. forvaldati ühiskorteris aastani Ka Feltskonde esmatordielt jnbits oli noorioo v. D, N Kaul Eller ja temale järgnes teiitkorba nende ridade tirjutaja, ai Deš jälle Zartugic jutlustama. nale oma Hatver, millefS juba 19: Nüüd orubt abil oli teatav fond aiutatud. nurretieti ojakont- aažtal õlg armastustöö ülejäänud avive eeft tahuti fa warsti waimulite fontfertide ja noor: iisietuletute läbi. ioo toošolefute Bahcveal oli viatonnas ajutatud omawabeline ai tiri ,Sibiraiuiad” (1929, ad. Samuti oli töö jagatud toimkondadesie ja nimelt: nit-maailmtavaate-, misioni-, tašvvatuie= ja funstitoimtond ted ja laulufoov fontfertringreife. juuremaid vamatt mistoniretki forraldalid noo: ja waimuliffs Ajal, tui nende ridade kirjutaja ju Tustaš tabel talvel Tartu ringhäälingus, avanes noorte laufutooril anda fats ilniat taimulittu kontierti ring: häälinguste ja ta tõnede puhul chinefid lanlutoor ning Jolistid. Nõnda faunistati noorte töö läbi ringhääl aus tõnelemitt, milliie töövilja näitab ivaid ford igamit iutt Edaii juhtis otakorda Kaul Allioci —1934, a, tevadeni. Sel aial vüüti muu töö ieas ergutada kind: lamat töötovda uue toduforva loomije läbi, kuuti Biljen [tibu noorioo ojakond ile nue ja täiendatud todutorra tõitidele ojatondadele mälia andis 1934. aastal. 1934 aašta maratewabel läts noorioo ofafonna inbtimine abijubi Akel Tuule kätte, kes aga Tügitel Tallinna Hiir: Tartu meiel Zartu noored noorte jõulupithal juubel detfembril nitud jaatšid juba uue toeevandi alul tööle ajuda. Kuulutage kõige enne täiskogu foltutulel nimetus= nõufogu imaltmitets ja jiis fa ivarsti teine täis pühi oma 20. aastapäeva. Sellefs oli torraldatud eriline noorjoo-koogolef oma palivelas. Koosolefuft iwõtfid ola tõtt noored fui fa roanemad togudujeliitmed ja fa paljud kilaliked. Oja wõttis ta liidu noorioo-ofakonna juht WW. Suve. Stoošofeht tawa oli mitmefefine ja Puivitaiv. Nii jõnaliles tui ta muukikalifes ojas tõneldi mi nevitu päemadelt jäädi lootma ja Jumala tö lt ning tänulifu abile meelega ja juhtimijele hule ivifus. Töib loota, et fee koosolek tõstis noortes weelgi parema tahte õitlemijets ja noorjoo töö kaiendamijets. Sa teijed ojafonnad ei o(mud wmtštanud faas noovi Tartus. Saabus termitustelegramme ja õit neipoive. Kõigi MAB-laste noori 3. Suve, Ametnike nimel terwmitas Tartu igas = fogudules. forraldatatje uuets = aastats et uued amet: pöördel, aasta Tehtagu feda peattelt dus ja nõnda tema lahkumisel vidi nende ridade tiriutaja tolmat forda noorioo jubtimile enda tätte rõtma. täbistamile feitwuje 015. aasta See oli ojatonna nutretieti togubuie ja moorte Siljem algatuiel vuhkpillide or: , ning noored haffaiid õvbima balunabubumilt, et ja koosolekuid jelle fäbi kaunistada jumalateenistuli Seni polnud toeel tenoes liidus valju tähelepanu pithapäela tingitud MV juntotidele. Olid Kull olemas tool, aga et jelle ürituje eesmärk on tvööraste laste fasvvatamine, Mis tuntakie- wajaduit mibagt teha meic jnioride heas, tes tootord oli ka kiibi noot= Nende ridade kirjutaja, pubtukel iiibira naismisjonäri ioo inbt, ja Eestis A. Nuta lahkel taasabil aintatatie Tartus efimene MV iuniotibe ojatond. Siidu MV ojafond annab famal aial wälja felletohaieid ,,Subifeid” ning nende abil tvõimal: dub juhtida meic Tiitmete kapfi juutioride viakonda. 1935. aastal juhtis noorjugu Arnold Baht ja 1936. aastal antafie noorioo juhtimine 1. a, Sume Aoolets, kes on olnud oma tööle ja kriklifu roaimuga ojatonnale Beatš eestuju Stabi ioaid, et ta Baigule tõttu pidi fäesoleal kuhib fügilel tobalt (oobuma. olatonda fenine abitubt wend Job. teha. Piirkondade wanemad muidugi for raldaivad omas piirkonnas felle töö ja liit jälle kogudustes, mis on otie liidu korraldujes. YPäralt malimiit jaadetagu imtš ametnike nimekiri aegjasti liitu. Ametnikud peavad olema jumalakartlikud ja uju inimejed. - Samuti nõtaroad kogudufe tohuš= tustes ja Jõjanda oma äratoomiies. Seega nad faaivad olla eestujuts karjale, tuhu Jõjand neid tööle futjub. Kogudufe juriidilijed ametnitud hea= vad olema muidugi täisealijed. Šnnistagu Jumal feda tööd jälle tänamu. Ametnikelt oleneb koguduse edu ja käefäil. Amet: nikud on karja juhid. Neil on wastutus nii Ju mala fui inimeste ees. Palugem Jumalat, et ta valimised aasta, milliit juubelit veeti jama aasta talvel. togu ametnike walimifets. Nimetus-nõnfogu ja ametnife rvalimife foosolefute iwahel ei penugi liu aega olla, ta jamal päewal wõib mõlemaid Braegu Üintogradol, Kõnda oleme jõudnud 20 aastat edafi Žarta MV ije juhiks jeda tähtjat tööd aasta vöördel ja et Jee töö tannafs milja mitte toaid üdels aastaks, maid igavesti. Ed. Mägi. ajaloos. Waadates minewitku täitub äga juure juhi, Seeinie ivastu, ke8 vendi kasvatanud Tartu ofakonnaš. ,MISJONITEATED“ 1939. aastaks! jüda ja Ding tä: oma noori Meie ci taha jtim rääfida furbabelt foncmusteit, jeht feni Mi me fin maailmas elame, tuleb neid läbi elada. fida maid tvõitudelt Jõjandas. Meie oleme röömiad, et Tahame vä Tartu ojatonnalt on nii mitmed Kviandušeangelistid faadetud tööle, on eivane aeliumitöölikt ja ifegi üts wälismiõtonär ojakonna 1e8telt kutielisie tööste jaadetud, Ses on järgmine? Juma: lak on omad plaanid iga noore Pinge fohta, kui meie toaid tema plaanidele alistume ja [afeme temal meie imurxeš töötada ja meid tema tutfele ette almistada. Nii Joowin ma tõigelt oma hingelt Tartu MV oja: tonnale ja toguduiele Jumala õnnistult ja armu 20: aaštafe juubeli onbul, ja ufun, et Jumal oma hea töö, mida ta alanud meic noorte fea8, ta wõidutalt lõpule toiib. ED. Mägi. Lahkunud Balga kogudus kaotas 9. ottoobril iurma läbi oma uštaiva ia teaetva liike toend Simm Ottenderi Kogudus mälestab teda turbuicš ja fooib temale oja elimefeit ülestõusmitelt. Wõru koguduje Liige õde puhtama TELLIGE on meie 11. fogubuleB notoembeil 20 aastat bäemakooli eefticisia. tõusmispäetval. oma Minni 52. eluaastas. ja oli tana Loodame 0. 3. Krevd (äts aega Ta oli hingamis: teda jälle näba üli S. M 189 Koguduse Volitused. — Kõik kogudused esitatult aasta- peakoosolekul, usaldavad teatud isikutele võimu esineda koguduste ees kui jutlustajad ja evan- geeliumitöölised, Seda võimu tõendab volitus, kirjalik luba, mis on kindla tähtajaline ja alla kirjutatud võim liidu ametnikelt. ei kuulu Sääraselt otseselt isikule, kes omab üle antud volituse, vaid volituse väljaandvale kogule, ja seda võib jälle tühistada, kui on olemas küllaldane põhjus. ei pea iialgi vaadatama Välja antud volitusele kui isiklikule omandusele, vaid kui organisatkelle poolt:on volitus antud. siooni omandusele, Tööline on: seotud aukohustusega tagastada vo- litus organisatsiooni nõudel. Järgnev otsus esitab selgesti tälitusviisi volituste andmisel: »Jutlustajate volitused, load doku- teised ja alusel: järgmisel välja antakse mendid ; keskkorralduse Liidu poolt liidu töölistele. 1. Unioonilt uniooni ja selle asutuste 2. listele. töö- volitused sellelt saavad mides, ja kolledžides, unioonilt, mille maa-alal nad asuvad, välja ar- isikud, kes on liigitatud punkt 4-da alla. General Konverentsilt töölisele, kes tö tavad General Konverentsi juhtimise all, ja Genõukogu liikmetele Põhjaneral - Konverentsi välja arvatud unioonide esimehed. Ameerikas, General Konverentsilt säärastele pionee5. ridele ja teistele, kes on eluaeg olnud organisatja teenistuses, siooni keda otseselt ei kutsuta tööle uniooni või liidu poolt ja kes nõukogu otsusel peavad omama säärase volituse. General Konverentsilt misjonäridele, keda 5. kaasa arvatud nende ettepõllule, saadetakse valmistuse ja reisul olemise aeg; samuti misjo- puhkusel näridele pevad T. olles, kui puhkusaja kestel. General Konverentsilt volitused nende neile 1õ- - misjonäri- kes on pöördunud koju pike- dele aasta peale, ajaks, kelle kohta on hea tunnistus ja kes maks pole tööle kutsutud mõne liidu või asutuse poolt, kui nende volitused lõpevad mist pärast tagasipöördumist. 8. Misjonäridele enne aasta möödu- või neile, kes on olnud Ge- hea ja omavad teenistuses neral Konverentsi tunnistuse, pole kutsutud tööle ühe aasta jooksul pärast nende volituste lõppemist, antakse liidu millist poolt, kus nad elavad, auameti volitus, aasta-aastalt. uuendatakse endastmõistetavalt kes saab palga toetusfondilt ja Tööline, 9. saab liidult oma töö eest, kaasabi kohalikult volituse 190 samalt liidult. 10. Kõik teised töölised, keda toetusfond peab üleval, saavad volitused ja teised dokumendid unioonilt, mille piirides nad elavad. 11. Samuti kui unioon koos liiduga on vastutav jutlustustöö eest hooldamises terve kogu- duse heaks, nii ka unioonile koos liiduga langeb vastutus valvata jutlustajate õige vaimuliku ta- seme üle kõikides liitudes. Unioonilt nõuavad organisatsiooni otsused ja ka läbielud kindlustust, et kõik uniooni piirkonnas välja antud volitused tõesti tagaks omajate õiget ja kaheldamatut seisukohta ja et nad oleksid kõlbulikud tööle saatmiseks ka mõnele teisele põllule. 12. Juhul, muutunud kui volituse kaheldavaks, on omaja uniooni seisukoht on kohus ühi- säärase ise- neda liiduga kaheldavuse selgitamiseks, et ühtki etteheidet ega varju ei langeks volitusi omavatele 3. Üldised ja uniooni piirkonnas asüvate asutuste töölised, nagu kirjanduslaos, sanatooriu- vatud 4. kord töölistele, Kus olukord omab loomu, et unioon ja liit pole võimelised lahen- General Konverentsi dama raskust ja andma kõigile selget aruannet töölise kohta, peab asi vajaduse korral toodama ette, : kas uniooni ja liidu heidavad varju ühisel algatusel või kummagi poolt eraldi, sest ühel põllul tõusnud kahtlustused kõikidele välja antud volitustele ja puudutavad seega kogu organisatsiooni.“ By-Laws, and Working Policy Converence,“ Ihk. 72—74, 1930. Kehtivuse antakse kuni taks kaheks kaotanud »Constitution, of the General volitused. — —Volitused järgmise peakoosoleku ajani: aas- või neljaks aastaks. Volitusi uuen- datakse hääletamise läbi peakoosoleku istungil. Kui mõnel põhjusel mõnele töölisele ei pikendata volitusi, ta lakkab olemast liidu ine. Aegunud või tühistatud volitus ei õigusta teda töötama liidu töölisena. Tal pole nüüd enam võimu kui igal teisel koguduseliikmel. Evangeeliumi-töölise ametist Töölise võib kõrvaldada tema koguduseliikme tööst õigusse. kõrvaldamine.— ilma, et puutuda Juhul, kui tööline on lahutatud kogudusest ja hiljem tuleb tagasi, ei saa ta seega tagasi töölise õigusi. Ta astub uuesti kogudusse kui lihtliige. Sama põhimõte on maksev ka koguduse amet- nike kohta, kes lahutatakse kogudusest nende ametisolemisel, Koguduse liikmeskonda tagasivõtmine ei anna neile tagasi endist ametit. Toetusfondist ülalpeetavad töölised. — Pal- judes liitudes on töölisi, kes vanusest või tervislikest põhjusist tingiti tusest erru. Neid hindamisväärsete pikki aastaid, ti on astunud tegevteenis- i tuleb isikutena. kohelda Nad et aidata üles ehitada gudust. Nende juuresolek abiks kogudusele, on on au- ja töötanud Jumala õnnistuseks ko- ja Veel Tartu MV osakonnast Lehe trüktimije aial anti teel täiendavaid andmeid Tartu WB oiakonna ajaloo kohta, mille kiinkohal ära toone. Tartu togubules on afutamiteit peafe olnud noori liibmeid, teš ou tegutlenud fogudufeš organifeerimata šeni tui alutati MB ojatond koguduie juuve HReed ni= med ot: silo, sul verd Minna Kuuikt, Marie Kunkik, ML go Bihko, Karl Barkveokš t, Dan Käelme 7, Otto HNaudfebb, M, Vunfevv, Santbera, WP Veeter Riisntandel, Heinrichhou, Otto advent-4õeš ja ilegi fa noovioo-ofafonnaš. Suhe toetusfondist peetavate koguduse tööliste kirju — tööliste ja Toetusfondist peetakse harilikult ülal- ko- guduses, mis on kõige ligemal nende asupaigale. Nende ametlik suhe kogudusele on sama, mis lihtliikmelgi. Nad võivad olla valitud samas ko- guduses mõnele ametile, millisel juhul nad töötavad samal alusel näol, nad peavad säärased kui töölised iga teinegi saavad mise ametnik. Kui toetust osalise palga vastava tööharu Liidu nõukogu eest igas mis puutub olgu on vastutav töö hoolda- koguduses oma piirkonnas, evangeeliumi-tööliste alles siis eriti, ettevõtteisse, nad tegevteenistuses või auametis. Toetusfondist. ülalpeetavaid töölisi võib vaid töölisi võib kutsuda jutlustama kut- ülalpeeta- koguduses, kus nad asuvad või mõnes teises koguduses samas liidus või ka teostama evangeelseid üritusi. Selles töös võib liit juure maksta nende toetus- summale. kogu Säärasel oma tööle ülalpeetavate vahel. mistest. suda jutlustustööle. — Toetusfondist Vuniebb, Jaan Kolenberg, Felir Kömbera, Anna Sašti, Salme äär, Marie Hunt t, Leontine Kubi ja teifed. eel mitmed nende fcait on vraegu Tartu foguduieš ja kohaliku vastu võtma, kui on nõu peetud liidu nõukoguga ja nõukogu annab vastavad juhtnöörid. Nad ei tarvitse aga olla olenevad säärastest nõupida- liidu Kui juhtumil nad pühendavad vanuse ja nõukogu säärased tervise korralisele liidu või esimehe töölised on nõnda juhtimise all. rakendatud tööle, siis annab liit neile volituse. Asjaolu, et toetusfondist ülalpeetavad töölised asuvad teatud liidu territooriumil, ei kohusta liitu kutsuma neid tööle, maksma lisatasu ega andma välja volitusi. Liidu nõukogu võib seda teha, kui see näib olevat Koguduse luvad otstarbekas. samadel või liidu alustel ja nõuannetele, nagu liikmed. töös säärased töölised al- teised lised ja liidu nõukogu kõik juhtimisele Misjonipõllud 1. loeng — 7, jaanuaril jalt fellepärait, et puuduvad kuied. Kit on mõnel Teadaanne. Kindlasti jaamad teie Jüdameid Pumitamat wahel fa felle weerandi (tigntama, tööpõldu, ja mõtab enda mis felt me ajub loengud waatleme ,fahe mäga Umcerika” alla mõlemalt maailma jaoft õige juute ofa. Nimelt on Ameerikaga, Felle kitfa maaribaga, tegemijt Keit mis ühendab Kõhja-Anteeritat Lõuna-Ümeeritaga. Sellel maa: alal elab üle 43 miljoni inimeje, felleve emateel on Bispaania feel. Bendele inimestele tõde kuulutada on ntete faastöölistele juur ülesanne, Sel meerandil taha= me mõtelda Jealfele tööle. Kel Ameerifa 2. 09. VBilliams, teajub. Keit Ameerita düvisjoni piirkonnas dab uni: 2 miljonit inimejt, Wendeft on meie fogu Dute liikmeid 31.500. Wie töötame WMeehhitoš, tõi: dö Keft-Ameerita riitides, Bahama Taartel, Lääne-India jaartel Kariibi meres, Kolumbi Venezuelas ja Guineas. Kuna tab eeslid ja Gärjad. liit, Me £eg, vajame fui rweoriistad, mida tungimalt neid on toea= pärismaalastelt foolitatud, imõivad tõige iobimamad fuulutajad oma rahvale. päralt on tarvis ajntada koole, tuit me mi töö= S olla jaada töölist. Alus fellets on juba pandud. Nii aga puuduvad õpetajad: need mähejed, mis meil on, on tööga ületoormatud. Peale jelle on tarivis fooliruumifid ja õpilastele ja õpetajatele elumaju. Kool Kariibi misjonipõllul töötab juba kaue mat aega ja on annud käid tagajärgi. Kuid fa fee on puudulikult waruõtatud. Koodane, et meie fasatustöö = teeb edaspidi meel Juuremaid edu= jamme: = GB. A. Roberts, dimisjoni efimees. Loeng 14. jaanuaril. Kuulutuje levinemine. Meie fuulutus on leivinenud 65 aasta iootjul üle maailma. Ühelt maailmajaoit teiie, ühe rahva et id ja Tariwis kohe naidtaluteenijat, tes kõiki talutöid tun: neb, Zeenigtus tõimalit aasta läbi. Särele lühida K. Feldinann Katvaz toeel Jee asjaolu, faš majanduslikud iad liit(usrvahendid, waid felleit ilegi jaared on ilejeismad üljuled. Selle põhjujed on vool meie töölistel, kellel on togudult, fajutada mitte nood= üks oja maa-alalt on Euroopa de waldujes, jiis on olemas Pulga teeli, näit. Dispaania, inglife, prant juie, pollandi feel ja ta palju india feefemurdeid. öd rastendab hooldada 15—25 (äbitäimile wõima- ja rahinuslitud, wõi liht 194 ettemõtted. Vicie Kuid mis tähendab fee nende miljonite testel, kes kajaimad abi! Selle töölile ajupaigalt teile mille iletamilei lije afubaigani on tvahemaa, uhub üts nädal. Sece peab ju täide minema, et emangeelium peab iaama fnnlutatud togu maailmale. tuht. Nad on ialmis ivõtma rastuii ja koormaid juureft teife juure on läimid Kristufe ermangee- A viimaste aaštate joofful on tehtud, a on”palju faaja aidanud meie koolid, ajutujed, kirjanduslaod mišjonijaamad ga on ja muud alustanud uuji- ravi= maa-alafid. mitte felleft ci ole küllalt, et me iga aasta toõtame juure nuit maa-alafid, Meil tuleb fa alustatud tööd fuurendada ja arendada. Nimdlt nii on tööl find/uš ja pii. Meie ci jaa rahule duda ainult jellega, et fanname fuulutuje 15 gisfe maadešie, maid me keante ta töö kõigis maades lõpetama. Alataja tulemad nreile palived Mitmel maal ja mitme rahrva testel feal on noored imalmis hudutama kuningriigi armuõpeÜUga kuidas nad tvõiivad kuulutada, enda peale. tut ci ole meile mõimalit anda wajaliftu hariduji Meie noorisv» ja tašivatustöö läheb roeel aeg jelt edafi, Need imäheled koolid, mis on olekias, Mõnes on mäitejed ja puudulikult marustatud. fohas mõttjime koftu Jaada tatsfiinunend noort kool iwõi imahendid kooli ajutamile inimejt. Aga Cige pea võits mudmvad. Jaada Bult emangi neilt, kes otfimad tõde. Kui on mõimalit, jaadame neile fuulutajad. Swni fašimab igal pool, ja töö Juuteneb jel määrak, et meie Euulutajad ja miš= liste, õpetajaid ja firjandusomanageliste, 1c8 olekiid tarvis — töölifi juure Jaada. Selle töö ülakpida= mitets meie (iilured panevad tolfu mahendeid. Wööödautud aastal ristiti Keji-Ameerita t Wiimaje jeitsme aasta jootiul 3488 Pinge. jonärid ei juudaai kõrkt ülesandeid täita. S.A. Gener. Kontmeventii Meil on Stebenš, 6. p. 1. folretär. Loeng 21. jaanuaril. salmis minema oma fodumaal oma rahiva juure. on teja töö nende rahtvaste juures. alandal Meie lootus. Loeng 28. jaanuaril. Omal ajal walitiefid Kojt-Amecrikas Tea olukorrad, olid mõitluted jelle maa päralt. Wi wald, waen, häda olid igal pool. Kõif mtaailuta eel patud efinefid Felles Vaabülonis. Üks ilus lim tahtis endale feda kuuljult, et ta on ,tõige juma= lajalgamam linn maailmas.” Tänapäem mäng= lead merelained tema tohal. Sajandimadetujel tõi tohutaw maavärina FJelle tarištuje jellele ri= tutule linnale. Ker Ameerika riikide walitjujed on püüdnud rabhiva majandušlittu ja kultuurilift tafet tõsta. Meic ülesanne on nendele miljonitele kuulutada Rristuje kuulutuit. (let maazalal elab üle Ülesanne on t e, 52 miljoni inimele, , dai t on tanvitujel. paljud feeled. Riiflemi mõimal jed on wundulifud. eale jelle ühelt riie i on kitlendatud. See olukord rastendab fuulutnstööd. uba teel üli fujutab mwõidetamtatut raiuti. Sel misjonipõllul lõncleb üle 43 miljoni inimeje hispaania keelt, üle 3,5 miljoni inimeie prant= tufe feelt, ja ülejäänud 5 miljonit räägivad ing= lije ja teijt feeli. Mehhifos on tänapäev reef 2 miljonit indiaanlaft, emafeeli, Guatemalas tes on äägimad ainult ona 1,2 miljonit indiaan: lait ja Guinca ja Bencstela ürgmetiades ja fteh= pides on jamuti mitmed kuhanded, Saalt hoolt tuleb meile alataia paliveid jutli stajate 1Ü Jets. Briti-Guincas on meil juba üls misjo on liikmete arin fahefordištutud. Praegu on fiifmeie anu 31500 ürtber. Sgalt poolt tulevad julgus= tavad aruanded. EG. E. Kalev, davisjoni jekretär. Saat vajadustejt riigiit jelles KeilLnresrikas. misjonipõllus fostamad fvamid pärismaakastelt tööliste järele, kes võikfid wiia fmilutuje oma feefcš oma rahmake. Töö Kejt-Ameeritas algas ingliie teelt tõnelevate in= Ddiaanlašte Pulgad. Seal mw meil rida ustavaid foguduji. Sisvaania keeles algas töö alles hiljem. Sel on olnud mäike edu, mille tõttu loeel nüüd icijame juure ülesande eeš. Peaaegu igal maal on juvi kuulutuje ivaštu, kuid mõnel. maal on Tuletud ukjed wälismaalas= tele ja eelfõige misjonäridele. Mõnes fohas on nuurtutud mõimatuts Grtfuda nurgalt töökiji. See olukord nõuab, et me peame Fiiresti noori inimeli wälja õpetama, 0 feš avõiffid oma rahnva festel töötada. Wäheled Hisbaania toolid, mis meil on, moodustatad jellets hea alguje, On puudus tö = Tisteit, fcš voiiffid neike miljonitele emangeeluuni malgujt, Weil on maja õpetajaid, fes ajutamad toolid, fuš pühitfetaffe rahupäetva. Raäke oli fasivatustöö algus. Me tegime al= gu”e San Foje Costa Ricas. Gfialgu toinnis õppetöö ühes tahimajas. Zeal oli valju puudli, ruunid olid fitjad ja miletjad, mis takistas õppe- tööd. Kaswatustöö on Felleit algufet peale ede= nenud. On afutatud nuhi koole, foolides on voh= testi õpilafi ja õhpekarma on fõrgel tajemel. E. BP. ECrager. Väljaandja: S. B. Ado. K. Eesti Liit. Toimetus ja talitus: Merepuriedtee 14-a. Tallinn. Mastitaro toimetaja: M. Bärengrub. Nbitoimetaia: $. Bit. Tellimisbind: Ütiitnumber 15 fenti, poolaadtas 75 jenti, aastas 150 Tent. “osti jookfeto artve 192. Sind 15 fenti 30. detsmber 1938. »Stitettükt“, Tallinn, Rüütli 4. 1988.